Curriculum Kitchen (2 days)

Target audience: Teachers and their direct supervisors.

Creativity and Curriculum rarely seem to go together as a happy couple, but NoTosh have pioneered a creative way for educators and research to approach building learning experiences that ‘cover’ the curriculum in hand, but achieve so many more of those things we want to see: fluency in thinking skills, learning put to action, normally bland concepts learnable in novel ways. The NoTosh Curriculum Kitchen uses the metaphor of a busy kitchen to help busy educators work together effectively, and become more judicious in the ingredients they consider in their own curriculum design.

The workshop is focused on using and designing new curriculums that can be fun, experimental, and collaborative. NoTosh will be running a specially designed workshop on how to make the best use of the learning ‘pantry’ and have participants create some playful experiences for themselves and their students. Using the Technologies Curriculum as core ingredients, educators can collaboratively cook-up a storm of innovative and purposeful recipes for teaching and learning.

The ‘Curriculum Kitchen’ workshop uses the structures and roles of a professional kitchen and the process of planning a meal for the restaurant it serves as a metaphor for planning a unit of learning. The ingredients are elements from the required curriculum, the participants are asked to take on roles such as head chef and the conclusion is the presentation of the collaboratively planned unit.

 

مطبخ المنهج

الإبداع والمنهج نادراً ما يجتمعان معًا كزوجين سعيدين، ولكن نوتش ابتدعت طريقة مبتكرة للبحث العلمي للمعلمين  لبناء خبرات التعلم التي تغطي المناهج الدراسية المقررة وفي نفس الوقت تحقق الكثير من الأشياء التي نرغب في رؤيتها مثل الطلاقة في مهارات التفكير، وتوظيف التعلم، وتعلم المفاهيم المملة بطرق جديدة. مطبخ نوتش للمنهج سمي مطبخ كاستعارة للمطبخ المزدحم، لمساعدة المعلمين الناشطين على العمل معًا بشكل فعال، ويكونون أكثر حكمة في اختيار المكونات التي يستخدمونها في تصميم منهجهم الخاص.

تركز ورشة العمل على استخدام وتصميم مناهج جديدة يمكن أن تكون ممتعة وتجريبية وتعاونية. ستقوم نوتش بإدارة ورشة عمل مصممة خصيصًا حول كيفية الاستفادة المثلى من “العملية” التعليمية، وسيقوم المشاركون بخلق بعض التجارب المرحة لأنفسهم وطلابهم. باستخدام “منهج التقنيات” كمكون أساسي، يمكن للمعلمين التعاون بشكل جماعي في طهي تشكيلة كبيرة من الوصفات المبتكرة والهادفة للتعليم والتعلم.

تستخدم ورشة عمل مطبخ المنهج هياكل وأدوار المطبخ الاحترافي، وعملية التخطيط لوجبة في المطعم، هي استعارة لعملية التخطيط لوحدة تعليمية. المكونات هي عناصر من المنهج المقرر، ويطلب من المشاركين القيام بأدوار مثل رئيس الطهاة والخاتمة هي عرض تقديمي للوحدة المخطط لها بشكل تعاوني.

Sessions are held in English
المحاضرات باللغه الانجليزيه